jeudi 29 mars 2007

Once upon a time...

The giant, the cat, the girl and the snow, by Alecska at Photobucket

Sometimes, I make uncommon dreams...

We were walking in a forest, and there was a lot of snow.
A giant was talking about ancient times, and respect due to all living creatures.
Then I saw a little black cat on the path, very thin and with golden eyes.
I took him in my arms, but he didn't stay quiet. He walked in front of us, just as if he was showing us the way.
We arrived at a big enlightened mansion, full of children, at diner time.
We sat with them, and nobody noticed...
----

Parfois je fais des rêves singuliers...

Nous marchions dans la forêt et il y avait une épaisse couche de neige. Un géant nous parlait des temps passés, et de respect des créatures vivantes.
En arrivant dans une clairière, je vis un petit chat noir sur le chemin, tout fin avec des yeux d’or. Je le pris dans mes bras, mais il ne tenait pas en place. Il marcha devant nous, comme pour nous montrer la route.
Et nous arrivâmes devant de grandes bâtisses éclairées, emplies d’enfants bruyants à l’heure du diner. Nous nous installâmes avec eux, comme si de rien n’était…

2 commentaires:

Vendredi aka Comète a dit…

Smile (sourire)

I was feeling good in your dream. It's a pity it didn't last long
(J'étais bien, dans ton rêve. Dommage qu'il n'ait pas duré plus longtemps!)

Alecska a dit…

It's a miracle I didn't forget it, I was awakened in the middle of the night, then slept again.
(tu as pu lire la "cause" et la "suite" sur Mansionis ;) )